جامعه باید با محوریت ایثارگران اداره شود

با حضور مسئولین لشگری و کشوری و جمعی از ایثارگران و خانواده شهدا و جانبازان، دفتر مرکز توانمند سازی نمایندگان و مدیران ایثارگر حوزه های شمال ،جنوب و مرکزی کشور در تهران افتتاح گردید.

به گزارش تحریریه، با حضور مسئولین کشوری و لشگری، جمعی از ایثارگران ،خانواده شهدا ،جانبازان ، مشاورین امور ایثارگران دستگاه های اجرایی ،دفتر مرکز توانمندسازی ایثارگران حوزه های شمال ،جنوب و مرکزی کشور افتتاح شد .

لازم بذکر که چندی پیش با تصویب هیت مدیره مرکز کشوری و ابلاغ دکتر رحیمی نسب، دکتر حسین آبشاهی بعنوان رئیس مرکز توانمندسازی نمایندگان و مدیران ایثارگر حوزه های شمال ،جنوب و مرکزی کشور منصوب شدند.

در ابتدای برنامه آبشاهی ضمن خیر مقدم به همه مسئولین و مدعوین از زحمات کلیه دلسوزان نظام و ایثارگران بویژه جانباز دکتر رحیمی نسب،رئیس مرکز توانمندی سازی ایثارگران کشور تشکر و قدردانی نمودند .

ایشان شناخت ظرفیت های ایثارگران تمامی دستگاه های اجرایی کشور و ایفای نقش و اثر بخشی این عزیزان در بدنه دولت در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی را از اولویت های برنامه کاری مرکز توانمند سازی ایثارگران دانستند.

در ادامه برنامه دکتر رحیمی نسب -دبیر شورای مشاورین امور ایثارگران دستگاه های اجرایی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ، امام شهدا(ره) به خصوص شهید جبهه مقاومت سردار سرلشگر پاسدار عباس نیلفروشان جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی اسرائیل را به شدت محکوم کرد و آمریکا را بانی و مسبب همه این جنایات دانست .

وی خواستار تجدید نظر جدی در قوانین ایثارگران شد که در این راستا همت و همدلی دولت و مجلس را میطلبد.

اهم موضوعات مورد اشاره مشاورین امور ایثارگران دستگاه های اجرایی کشور که در برنامه حضور داشتند:

■ نگاه ویژه دولت دکتر پزشکیان به حوزه ایثارگران (همراهی و همدلی همگانی در تمامی دستگاه ها جهت خدمات رسانی به ایثارگران)

■ بهره جستن از ظرفیت بالای مراکز صنعتی ،فولادی و معدنی کشور در جهت ارائه خدمات رفاهی و درمانی به خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان

■ پر رنگ تر شدن نقش تشکل های مردمی بخصوص در حوزه ایثار و شهادت (مردم سالاری نماد پیشرفت کشور)

■ شناسایی نیازهای شغلی و اعلام به بنیاد شهید و هدایت تحصیلی بنیاد بر اساس آمار(جدی گرفتن موضوع آموزش قشر ایثارگر)

■ قرار گرفتن تشکل های مردم نهاد در نقش اتاق فکر دولتمردان و با مطالعه و تحقیقات، ارائه خوراک لازم به سازمانهای اجرایی ..

■ آماده کردن بانک اطلاعات از همه ایثارگران شاغل در تمامی دستگاه های اجرایی کشور و استفاده از پتانسیل آنها در مناصب اثرگذار

■ تدوین قوانین ایثارگران براساس علم ، تدبیر ، مطالعه و حتی الگو بردری از جوامع دیگر نه از سر دلسوزی

■ اهتمام جدی به دلجویی از خانواده معظم شهدا ، ایثارگران و جانبازان حتی با یک بازدید ساده

در پایان مراسم با اهداء گل، لوح تقدیر،نماد ایثار و پک اهدایی به مدعوین و با ذکر صلوات و تلاوت قرآن دفتر مرکز توانمندسازی نمایندگان و مدیران ایثارگر مناطق شمال ،جنوب و مرکزی کشور افتتاح شد.

پایان/

۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 30845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =